Paskov - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

SOCIOPOINT pomáhá lidem zorientovat se ve složité životní situaci a nalézt řešení 

Současný sociální systém je složitý a problém zorientovat se v něm má běžný občan i odborník. Proto se statutární město Ostrava rozhodlo zvýšit svou přívětivost k občanům i odborné veřejnosti. Od 1. dubna 2020 funguje v přízemí budovy Nové radnice kancelář, tzv. „SOCIOPOINT – místo prvního kontaktu“. 

Je zde poskytováno poradenství pro občany v tíživé sociální situaci. O radu se můžete obracet anonymně osobně, telefonicky na bezplatné lince nebo e-mailem.

Sociální pracovníci pomohou lidem při hledání řešení jejich problému v širokém spektru životních situací. Lidé v nesnázích získají kontakty na konkrétní organizace i potřebné formuláře. Pracovnice jim pomohou zorientovat se v systému sociální pomoci a vysvětlí, kde dané služby najdou.

Při hledání konkrétních řešení a východisek z obtížných situací je k dispozici i nová, přehledná mobilní aplikace Sociopoint. Její předností je možnost vyhledání stěžejních informací, zejména kontaktů na organizace a úřady, i v režimu off-line, bez připojení k internetu.

V aplikaci a na webových stránkách města jsou k dispozici i odborné informační materiály – manuály, letáky a brožury k řešení pěti životních situací:

Kontakty a provozní doba

Telefonicky: 800 700 650 (bezplatná linka)
Osobně: Nová radnice, Magistrát města Ostravy, Prokešovo nám. 8, Moravská Ostrava, kancelář v přízemí č. 51 (vchod přes pravou vrátnici)

  • PO: 8:00–11:30    12:30–17:00
  • ÚT: 8:00–11:30    12:30–15:30
  • ST: 8:00–11:30    12:30–17:00
  • ČT: 8:00–11:30    12:30–16:00
  • PÁ: 8:00–12:00