SOCIOPOINT pomáhá lidem zorientovat se ve složité životní situaci a nalézt řešení
Současný sociální systém je složitý a problém zorientovat se v něm má běžný občan i odborník. Proto se statutární město Ostrava rozhodlo zvýšit svou přívětivost k občanům i odborné veřejnosti. Od 1. dubna 2020 funguje v přízemí budovy Nové radnice kancelář, tzv. „SOCIOPOINT – místo prvního kontaktu“.
Je zde poskytováno poradenství pro občany v tíživé sociální situaci. O radu se můžete obracet anonymně osobně, telefonicky na bezplatné lince nebo e-mailem.
Sociální pracovníci pomohou lidem při hledání řešení jejich problému v širokém spektru životních situací. Lidé v nesnázích získají kontakty na konkrétní organizace i potřebné formuláře. Pracovnice jim pomohou zorientovat se v systému sociální pomoci a vysvětlí, kde dané služby najdou.
Při hledání konkrétních řešení a východisek z obtížných situací je k dispozici i nová, přehledná mobilní aplikace Sociopoint. Její předností je možnost vyhledání stěžejních informací, zejména kontaktů na organizace a úřady, i v režimu off-line, bez připojení k internetu.
V aplikaci a na webových stránkách města jsou k dispozici i odborné informační materiály – manuály, letáky a brožury k řešení pěti životních situací:
Telefonicky: 800 700 650 (bezplatná linka)
Osobně: Nová radnice, Magistrát města Ostravy, Prokešovo nám. 8, Moravská Ostrava, kancelář v přízemí č. 51 (vchod přes pravou vrátnici)