Město Paskov, pod které patří i část Oprechtice, se nachází na severní Moravě v okrese Frýdek-Místek. Leží na spojnici Ostravy a Frýdku-Místku. V nedávné historii (do roku 1918) bylo hraniční obcí mezi Moravou a Těšínským Slezskem - hranici tvořila řeka Ostravice. Paskov sousedí s obcemi Vratimov, Řepiště, Žabeň, Lískovec, Staříč, Brušperk, Oprechtice, Krmelín, Nová Bělá a Hrabová. Poslední dvě jmenované obce se již nacházejí v okrese Ostrava.
Rozloha katastrálního území Paskova činí 1120 ha, Oprechtic 58 ha. Počet obyvatel je 3 913 (stav k 1.1.2024). více...
Vážení spoluobčané,
nedávno se ke mě doneslo, že u jedné občanky Paskova, která se zúčastnila elektronické aukce energií, kterou ve spolupráci s městem Paskov organizovala společnost eCENTRE, a.s., došlo k odpojení plynoměru vlivem změny dodavatele této komodity.
O vysvětlení jsem požádal obchodního manažera ze spol. eCENTRE, a.s.p. Janků. Pan Janků na mou žádost velmi rychle zareagoval a jeho vysvětlení a možný návod pro ty z vás, kterým by tato situace hrozila, vám přináším zde:
"K demontáži měřidla ( elektroměru nebo plynoměru ) nastává ve chvíli, kdy zákazník má tzv. černý odběr, neboli nemá sjednanou smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu s nějakým dodavatelem.
Ve spojení se změnou dodavatele, ať již cestou e-aukce či jakkoli jinak k této situaci dojde tehdy, kdy občan má smlouvu se současným dodavatelem na dobu určitou, pro příklad třeba do 20.9. Následně přejde k novému dodavateli, se kterým podepíše smlouvu a zahájení dodávek nastaví na 1.10. Ten rozdíl 10-ti dnů tvoří černý odběr a distributor může a nemusí odmontovat měřidlo ( především u plynu to rád udělá ).
Proč tedy občan nesepsal smlouvu k 21.9. a bylo by vše v pořádku? Protože neznal přesné datum konce smlouvy. Množství dodatků ve kterých se nedá zorientovat, chybné informace poskytnuté operátory stávajících dodavatelů a nebo chybné přesvědčení o správném datu vede k těmto chybám. Když přidám, že mnoho občanů je navíc přesvědčeno, že jejich smlouvy jsou na dobu neurčitou, což nám hlásí na kontaktních místech a přitom tomu tak není, tak je případná chyba doslova za dveřmi.
K uvedeným případům může dojít jak chybou občana tak chybou eCentre. Není to samozřejmě žádoucí, ale stát se to může. Já eviduji 6 občanů ze 1102, kterým hrozila demontáž měřidla a ve všech případech jsem toto odvrátil. Jestliže tedy opravdu v nějakém konkrétním případě k demontáži došlo, tak doufám, že jsem nebyl požádán o pomoc, neboť si nyní žádnou takovou situaci nevybavuji.
Jak tuto situaci řešit: jednoznačně před hrozící demontáží je občan o této situaci zpraven distributorem. Neodkladně je nutno informovat eCentre a.s., které sjedná nápravu nebo pomůže situaci řešit. Nakonec proto to občané s námi dělají, případné problémy by opravdu měly jít za námi. Důležitá informace na závěr-pokud je tato chyba způsobená námi a jsme za ni odpovědni, tak i veškeré náklady s tímto spojené hradí naše společnost."
V případě potřeby se můžete obracet na tel. číslo 778 076 008, kde Vám rádi zodpoví Vaše dotazy.
Věřím, že Vám tyto informace budou k užitku a přeji Vám
příjemný den.
Ing. Milan Klimunda, místostarosta