Město Paskov, pod které patří i část Oprechtice, se nachází na severní Moravě v okrese Frýdek-Místek. Leží na spojnici Ostravy a Frýdku-Místku. V nedávné historii (do roku 1918) bylo hraniční obcí mezi Moravou a Těšínským Slezskem - hranici tvořila řeka Ostravice. Paskov sousedí s obcemi Vratimov, Řepiště, Žabeň, Lískovec, Staříč, Brušperk, Oprechtice, Krmelín, Nová Bělá a Hrabová. Poslední dvě jmenované obce se již nacházejí v okrese Ostrava.
Rozloha katastrálního území Paskova činí 1120 ha, Oprechtic 58 ha. Počet obyvatel je 3 913 (stav k 1.1.2024). více...
Vstupné: 250 Kč / 200 Kč (student, senior 65+, ZTP) / 50 Kč (ZTP/P) / děti do 15 let vstup zdarma
Prodej vstupenek zde
Program: „Konverzace“
Anonym (14. století): Tre fontane
Anonym (14. století): Lamento di Tristano
La Rotta
La Rotta della Manfredina
Wolfgang Stockmeier (1931–2015): Konversation (1977)
Giuseppe Giamberti (ca 1600 – ca 1663): Ballo di Mantua
Gasparo Zanetti (ca 1600 – ca 1660): La Mantovana
Giuseppe Giamberti: Civetta
Villan di Spagna
Solfeggiamento
Sören Sieg (*1966): Umlanjana (2018)
Inkumbulo ezi mandla
Isiwilili sabantwana
Ingoma yomngcelele yabantwana
Fulvio Caldini (*1959): Double Machine op. 33/D (2001)
Anonym (ca 1520): Pavana La Cornetta
Gagliarda La Traditoria
Jacques Moderne (ca 1500 – ca 1560): Basse danse Ta bonne grace
Anonym (ca 1520): Saltarello Zorzi
Giuseppe Giamberti: Bergamasca
Anonym (ca 1600): Bergamasca
Marco Uccellini (ca 1603–1680): Aria Sopra la Bergamasca
Frans Geysen (*1936): Duetto 3 (2003)
Matilda Pamment: The Revellers enter. . . (2003)
Program Konverzace nazvaný podle kompozice Wolfganga Stockmeiera Konversation (1977) přináší středověké, renesanční i moderní skladby v aranžmá členů souboru propojené kratšími improvizacemi. Kolem patnácti zobcových fléten nejrůznějších tvarů i velikostí a srovnatelný počet bicích nástrojů umožňuje vytvářet pro soubor typické rozmanité zvukové kombinace.
Kromě titulní skladby v programu zazní několik anonymních středověkých i renesančních tanců. Lyonský vydavatel Jacques Moderne publikoval ve sbírce Musicque de joye (ca. 1550) desítky ve své době populárních melodií, některé z nich oba flétnisté zdobí v souladu s poznatky historických traktátů, zatímco bubeník s materiálem zachází stylově svobodněji. Výběr tanečních i polyfonních skladeb z publikace Duo tessuti con diversi solfeggiamenti (1657) Giuseppe Giambertiho doplňují vlastní zpracování melodií Bergamasca a Mantovana, které lze považovat za renesanční „standardy“ – harmonická schémata přímo vybízející k improvizaci. Ze současnější hudby se posluchači mohou těšit například na kompozici Double Machine (2001) italského minimalisty Fulvia Caldiniho nebo africké rytmy Sörena Siega ve třech skladbách ze sbírky Umlanjana (2018).